contentstrategie

Waarom linkwaardige content


Je kunt linkwaardige content zien als een aanvulling op een organisatie. Jouw organisatie heeft bestaansrecht. Het voegt wat toe aan de samenleving. Het lost problemen op voor mensen of vervult een bepaalde behoefte.

Als organisatie kan je bestaansrecht vergroot worden wanneer je waardevolle informatie en expertise op een prettige en toegankelijke manier deelt. Dit kan eenvoudig via een goed ontwikkelde website of aansluitend op social media websites als Pinterest, Google +, Facebook en Tumblr.

Vanaf het moment dat je waardevolle content beschikbaar stelt vervul je een behoefte en los je problemen van jouw eindgebruikers op. Dat doe je meestal zonder verdere inspanning... 24/7 .

Deze waardevolle content kan een educatief, informatief karakter hebben. Het kan entertainment of infotainment zijn. Concreet kan het onder andere aangeboden worden als foto, video, tekst, animatie, infographic, software applicatie, app, iPad magazine of een combinatie hiervan.

Ongeacht de precieze vorm of medium is deze content altijd gewild en wenselijk voor de eindgebruiker. Sterker nog, het is content waar eindgebruikers zelf actief naar zoeken in zoekmachines. In tegenstelling, tot old school ‘promopraat’ waarbij marketingcommunciatie zich beperkt tot een creatieve vertaalslag van unique selling points, stelt linkwaardige content niet het bedrijf maar de behoefte van de eindgebruiker centraal.

Het is een andere manier van denken die op lange termijn jouw organisatiedoelstellingen dient.
Precies omdat de eindgebruiker centraal staat zal deze eindgebruiker de content waarderen en het haar tijd en aandacht schenken. Het geeft haar een positieve ervaring met jouw organisatie en merk.

Links van andere websites zijn een zeer belangrijke factor voor je ranking in zoekmachines als Google. De productie van relevante linkwaardige content is dan ook een vruchtbare lange termijn strategie. Het verhoogt de autoriteit van je merk en levert een groeiend aantal website bezoekers op. Direct of indirect wordt je omzet verhoogd en je klantenbestand uitgebreid.

Wanneer de content echt heel erg boeiend of waardevol is, zal het verspreid worden via social media, mail en andere websites. Dit verspreiden gaat in de regel via een link en daarom spreekt Sauerkraut LWC over Link Worthy Content.