contentstrategie

Science meets art

In de opstartfase van Sauerkraut LWC hebben we heel veel gesprekken gevoerd. Met elkaar en met vele sparringspartners buiten Sauerkraut LWC. De meeste gesprekken gingen over wat voor soort bedrijf we moesten gaan worden, welke vorm we zouden kiezen, hoe we gingen samenwerken en waar we de focus op wilden leggen. Na deze interessante periode werd ons langzaam duidelijk waar Sauerkraut LWC voor staat. Dat komt natuurlijk door de vele brainstormsessies in Arnhem, Rotterdam en via Skype. Maar ook door de opdrachten die we in de afgelopen periode hebben opgeleverd. Het is een organisch proces, waarin we constant aan het leren en bijschaven zijn. Sauerkraut LWC maakt ‘linkwaardige content’. Deze content is informatief, educatief, intrigerend, pakkend of opvallend. In de afgelopen periode is er geloof in eigen kunnen ontstaan en begint Sauerkraut LWC een eigen gezicht te krijgen. Door elke week een blogje te schrijven op onze website zijn we alerter geworden op de ontwikkelingen om ons heen. We proberen trends te signaleren of mooie dingen te delen. Deze focus houdt ons scherp en helpt ons creatief en innovatief te blijven denken.

Zandkasteel

Eén van de uitspraken tijdens een sessie van Freddie Compier, onze webstrateeg, was dat we een link moesten zijn tussen kunst en wetenschap. Art meets science, dus. Op dat moment zei het me niet zoveel en probeerde ik er een grappig plaatje bij te knutselen. Dat werd in de volgende sessie direct afgeschoten. En terecht. Door experimenten van fotograaf Vik Muniz en ontwerper Marcelo Coelho ben ik het beter gaan begrijpen. Zij zij erin geslaagd microscopische tekeningen van kastelen op enkele zandkorrels te etsen. Hier komen traditionele ambachten samen met de modernste technieken. Mooi of nutteloos? Eigenlijk is die vraag irrelevant. Twee mensen hebben, na vier jaar experimenteren, een droom verwezenlijkt en dat is wat mij betreft een prachtig voorbeeld van een project waar kunst en wetenschap elkaar ontmoeten. We hebben als Sauerkraut LWC nog wel even de tijd nodig voordat we onze eigen ultieme samenwerking met de wereld kunnen delen. Maar ik kijk uit naar dat moment!

Deel dit artikel

  • Google+