contentstrategie

Laat de eindgebruiker niet verdrinken

Bij Sauerkraut LWC zetten wij de eindgebruiker centraal. Bij alle content die we bedenken en produceren, vragen we ons als eerste af 'Wat wil de eindgebruiker?' Heeft hij behoefte aan informatieve content? Moet hij er iets van leren? Of is de content bedoeld om de eindgebruiker te intrigeren en hem aan te zetten tot het doen van een aankoop? Allemaal essentiële vragen die wij onszelf stellen bij de start van een opdracht. Natuurlijk spelen de eisen en wensen van de opdrachtgever ook een rol. Maar we proberen de opdrachtgever er altijd van te overtuigen dat niet zijn of haar wensen leidend zijn, maar dat de behoefte van de eindgebruiker de meest bepalende factor voor je contentstrategie is.

Zo liep ik tegen een campagne aan van het merk Guy Cotten, gespecialiseerd in het produceren van maritieme kleding en veiligheidsuitrusting. Dit is een ultiem voorbeeld waarin de eindgebruiker centraal staat. Het doel van de campagne is gericht om mensen bewust te maken van het feit dat het van levensbelang is om een zwemvest te dragen. Natuurlijk niet in het dagelijks leven maar in situaties die erom vragen. Het belangrijkste onderdeel van deze campagne is een website waarin het gevoel van verdrinken erg goed gesimuleerd wordt. Het is moeilijk te geloven dat een web-ervaring het gevoel van verdrinking kan evenaren. Maar de kracht lijkt te liggen in de schijnbare eenvoud van de methode die we krijgen om hem te redden; scrollen. Net als zwemmen lijkt dit eenvoudiger dan het is. Het wordt namelijk al snel vermoeiend. Uiteindelijk geeft het een zeer oncomfortabel gevoel op het moment dat je hem niet meer kan redden. Iets wat een zwemvest waarschijnlijk wel had gedaan.

Onderstaande teaser geeft een indruk van wat je te wachten staat op sortieenmer.com.

Deel dit artikel

  • Google+