contentstrategie

Door een natuurlijke bril

Veel mensen denken bij Google Glass gebruikers aan jonge innovatieve mensen woonachtig in hippe stedelijke gebieden. Maar de bril is natuurlijk ook handig voor onderzoekers, die hun handen vrij moeten houden tijdens het werk wat ze verrichten. En helemaal als de wildernis je hoofdkantoor is. Onderstaande film is opgenomen in Nepal en vertelt het verhaal van Sabita Malla. Zij is werkzaam voor het Wereld Natuur Fonds. De korte film laat zien hoe zij tijdens haar werkzaamheden gebruik maakt van de Google Glass technologie. De bril helpt haar bijvoorbeeld foto’s te nemen of notities te maken zonder haar handen te gebruiken. Zij zet zichzelf in de film neer als een soort ’Google Glass Explorer’. Daarbij moet vermeld worden dat het Wereld Natuur Fonds één van de vijf non-profit organisaties is die deelneemt aan het Google Glass programma. Het gebruik van de technologie binnen onderzoekswerk is het hoofddoel van dit programma. De film bevat prachtige shots van de omgeving, maar is in de essentie natuurlijk een demo van wat er met het product allemaal mogelijk is. Het toont aan dat het product niet alleen van waarde kan zijn in een hippe stedelijke omgeving waarmee het hoofdzakelijk geassocieerd wordt. Door het in deze context te plaatsen, kijken mensen waarschijnlijk toch anders tegen het product aan. Wellicht kan dit helpen het product beter en sneller te begrijpen waardoor het eerder geaccepteerd wordt. Ik vroeg me tijdens het zien van de film overigens wel af hoe de internet verbinding is middenin de regenwouden van Nepal. Waarschijnlijk een domme vraag van een stedeling...

Deel dit artikel

  • Google+