contentstrategie

Digg Deeper persoonlijk nieuws

Digg beleefde haar grootste populariteit tussen 2004 en 2011. Digg was een soort collectieve social bookmark website en een van de pioniers op het gebied van social media. Na een bijna doodervaring is Digg weer redelijk levend als een gids die het beste van het web filtert.

Deze maand heeft Digg News.me opnieuw gelanceerd en hernoemd naar Digg Deeper. Digg Deeper biedt de gebruiker nieuws op maat. Hiervoor signaleert de service de populariteit van artikelen onder de vrienden van de gebruiker. Stel dat een significant deel van jouw vrienden een bepaald artikel deelt dan ontvang jij een real-time alert, zie rechterzijde van onderstaande foto, en eventueel een push bericht via de Digg app.

Ik vind de social news websites redelijk interessant al ben ik zelf geen fervent gebruiker. Het kan best goed werken wanneer je onderdeel bent van een kritische actieve groep van een voldoende omvang. Wanneer deze mensen deels dezelfde artikelen delen dan kan dit een teken van kwaliteit zijn. Aan de andere kant delen mensen soms vrij achteloos artikelen. Ik vraag me af hoeveel mensen je zou moeten volgen voor echt een betekenisvolle overlap van gedeelde artikelen.

Een vriend van mij pakt het anders aan met een door hem en zijn compagnon ontwikkelde service Barista. Op dit moment is de service afgestemd op tech news. Barista screent bekende tech blogs op artikelen die door Twitter gebruikers wereldwijd veel worden gedeeld. Met een slim algoritme worden echt popuaire artikelen gefilterd. Iedere dag ontvang de gebruiker een handvol top arikelen per mail. Niet te veel om in te verdrinken en voldoende om bij te blijven. Zelf ben ik zeer tevreden over deze dienst en ik lees vrijwel iedere dag de top tech blogs.

Deel dit artikel

  • Google+