contentstrategie

De zoektocht van uitgeverijen

Uitgeverij Penguin Books is gestart met een ambitieus webproject; The Echo Project. Ze willen op een ludieke manier de nieuwe roman van Khaled Hosseini, And The Mountains Echoed, promoten. De site bevat 402 verschillende mini ervaringen voor de fans om te verkennen. Dit aantal correspondeert met het aantal pagina’s van het boek.

The Echo Project, gemaakt door Dare Toronto voor Penguin Canada, is een mix van video's, afbeeldingen, audio opnames en interactieve puzzels. Het heeft als doel lezers de mogelijkheid te geven, de thema’s uit de roman gedetailleerd te onderzoeken.

Khaled Hosseini heeft samen met andere auteurs, kunstenaars, Canadese redacteuren en tv-persoonlijkheden bijgedragen aan de website. Elke inzender werd uitgenodigd om een ​​pagina uit de roman te kiezen die hen inspireerde. Vervolgens moest men suggesties aandragen wat er op de website geplaatst moest worden over deze inspirerende pagina. Dit resulteerde in bijvoorbeeld historische informatie over bepaalde gebeurtenissen in het boek. Het verwijst ook naar items uit de Afghaanse cultuur van traditionele trouwerijen tot aan culinaire recepten. Er zijn bewust lege pagina’s in de website opgenomen om lezers ruimte te geven om hun eigen ideeën te plaatsen.

Dit initiatief is een nieuw voorbeeld van hoe uitgevers experimenteren met digitale technologie om nieuwe lezers te bereiken en/of boeken op een ongebruikelijke manier onder de aandacht te brengen. Inspirerend!

Deel dit artikel

  • Google+