contentstrategie

De oerdrang naar iets lekkers

Bij ons op de studio ontstaat er regelmatig rond 16:00 uur een soort oerdrang. Deze drang wordt veroorzaakt door een onweerstaanbare gevoel naar iets lekkers. Meestal is dat zoet, maar het kan ook hartig zijn. Zelf noemen we het brainfood. Mede ook om ons schuldgevoel weg te halen. Op vrijdag is het overigens bijna altijd een borreltje, maar dat terzijde. Met twinkelende en welwillende ogen kijken wij elkaar aan. Zonder dat er een woord gezegd wordt, hoor je de vraag ”Ga jij of ga ik?” Hiermee wordt er eigenlijk gesuggereerd wie er als laatste iets lekkers heeft gehaald en dus niet aan de beurt is. Vrij snel is duidelijk wie er gaat, want lang wachten is geen optie bij deze oerdrang. Bij terugkomst is het altijd een verrassing wat er deze keer uit de schappen is getrokken. Laatst bestond de vangst uit chocolade, dropjes en koekjes. Velen hebben altijd wel een verhaal over een bepaald koekje of snoepje. De laatste anekdotes gingen over zoete herinneringen aan het Oreo koekje. Je kent het wel. Het koekje met die fantastische gelaagdheid. Bij de eerste hap denk je alweer aan de volgende. Op het moment van schrijven heeft dit koekje een mooie campagne gestart. Voor deze campagne heeft het koekjesmerk 3 sterrenkoks uit Los Angeles gevraagd om nieuwe en verrassende snacks te maken met het Oreo koekje natuurlijk als hoofdingrediënt. Hier zijn 3 korte video’s van gemaakt. De filmpjes zijn krachtig doordat ze een bepaalde mate van authenticiteit uitstralen. In de filmpjes krijg je namelijk het gevoel dat de personages een soort liefde voor het Oreo koekje met zich mee dragen. Iets wat hier op de studio ook een beetje leeft.

Deel dit artikel

  • Google+