contentstrategie

Bij jou in de buurt…

Consumenten zijn de afgelopen tijd kritischer en bewuster naar hun directe leefomgeving gaan kijken. Ze slikken steeds minder voor zoete koek, mede ingegeven door de vele schandalen in en rond de bio industrie. Ook de digitalisering van processen en de globalisering van het productenverkeer, werkt een tegenbeweging in de hand. Bij veel producten is het compleet onduidelijk geworden wat de oorsprong van een product is, hoe het is geproduceerd of wat er in zit. Consumenten willen weer begrijpen waar een product vandaan komt en hoe het is gemaakt. Je ziet trends ontstaan in Rotterdam die daarop aansluiten. Eten uit je eigen stad in Rotterdam, is een plek waar je voedsel kunt kopen dat op een steenworp afstand van je eigen huis is verbouwd. Of Schorem, een Rotterdamse kapperszaak waar je terug in de tijd stapt en het oude ambacht barbier weer nieuw leven is ingeblazen. Goed gemaakte informatieve filmpjes vinden dan ook een steeds groter publiek waarin een klein verhaal wordt verteld van een eerlijk gemaakt product.

In een reeks filmpjes portretteert Hardy Amies een aantal creatieve ondernemers in Londen. Ze starten hun ondernemingen vaak aan de rand van de stad (Brixton, Hoxton, Bermondsey, Shoreditch and Hammersmith) en zijn daarmee trendsetters in deze achterstandswijken. Zo ontstaan er nieuwe centra van creativiteit en daarmee inspireren, dicteren en verjongen zij hun buurten. De buurten 'verhippen'! De interactie tussen ondernemers en hun omgeving spreekt mij erg aan. Mensen maken tenslotte een buurt tot wat die is. Sauerkraut LWC produceert linkwaardige content, die online gevonden, gewaardeerd en gedeeld wordt. Hieronder twee prachtige voorbeelden van filmpjes van Hardy Amies. Klik hier voor de volledige serie.

Deel dit artikel

  • Google+